Handels- og leveringsbetingelser

Du finder fortrydelsesformular her

Generelle oplysninger:
Garber ApS
Anpartsvirksomhed
CVR-nr. 37969761
Rådhusstræde 4F, 1.
Kundeservice@garber.dk
+ 45 50 69 68 20
Etableret i 2016

Betaling:
Hos www.garber.dk tager vi imod betalinger med Dankort, Visa, VisaDankort, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Debit, Maestro og Mobile-pay

Levering:
Vi benytter DAO til at levere dit smykke.
Vi pakker din vare samme dag, hvis den er bestilt inden kl. 20:00. Der går maksimalt 24 timer fra du har bestilt, til at vi har sendt din ordre.

Prisen på levering er 45,- kr.
I alt er forsendelsen 2-3 dage undervejs. Vi bringer også ud lørdag & søndag. Pakken er forsikret hos os, så forsvinder den under fragten, så sørger vi får at sende en ny - kvit og frit.

Fortrydelsret
Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os www.garber.dk. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du har modtaget varen.
Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Fortrydelsen starter via vores returneringsguide, som du finder her.

I forbindelse med julen har vi valgt at forlænge fortrydelsesretten. Det betyder, at køb foretaget efter d. 1.november er dækket t.o.m d. 31.december kl: 00:00.



OBS: Vi har mulighed for at forlænge din fortrydelsesret i forbindelse med julegaver, konfirmation, fødselsdage osv. Henvend dig på kundeservice@garber.dk, for at få forlænget din fortrydelsesret. Forlængelsen er kun gældende, hvis smykket er ubrugt og den forlængede returnering vil ikke gælde, hvis smykket viser tegn på brug.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os via returneringsguide, at du ønsker at fortryde dit køb, bytte eller reklamere smykket.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering

Garber ApS betaler for fragten i forbindelse med returnering. Du skal blot sende os en mail på: kundeservice@garber.dk 

Hvor lang tid tager det? 

Garber estimerer en tidshorisont på omkring 10 hverdage, fra afsendelse til modtagelse af nyt smykke. Bytte af smykket kan tage længere tid end de 10 dage, såfremt at det ønskede smykke ikke er tilgængeligt på lageret/udsolgt.

Refunderinger tager ca. 10 hverdage 


OBS: Specialfremstillede smykker kan ikke returneres.


Varens stand, når du sender den retur.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi gennemfører en tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:


Garber ApS
Rådhusstræde 4F, 1.
1466 København K.
Danmark.

Tilbagebetaling/refundering starter via vores returneringsguide, som du finder her.
 
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på www.garber.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Garber ApS
Rådhusstræde 4F, 1.
1466 København K. Danmark 

Reklamation starter via vores returneringsguide, som du finder her.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.


Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Quickpay og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren for Garber ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige hos www.garber.dk er Frederik Riel. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til www.garber.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Garber ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes Garber ApS via e-mail kundeservice@garber.dk

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@garber.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, se www.kfst.dk.